Kevätkokous ja liikunnan riemua 5.3.2024

Keski-Espoon seniorit ry:n jäsentapaamiset ovat suosittuja tapahtumia.

Tiistai 5.3. oli aurinkoinen päivä senioriyhdistyksen kevätkokoukselle ja jäsentapaamiselle. Paikalle oli jälleen saapunut noin sata yhdistyksen jäsentä osallistumaan kevätkokoukseen ja kuulemaan Espoon kaupungin tuoreimmat uutiset senioreille suunnatusta liikuntatarjonnasta.

Päivän vetäjänä oli tiedottaja Jukka Rimpiläinen, joka aluksi muistutti kesän lähestyvän kovaa vauhtia ja päivän pitenevän. Yhtään nimipäiväsankaria ei ollut paikalla, joten laulu jäi laulamatta, mutta alkujuonnosta hypättiin suoraan yhdistyksen kevätkokoukseen, jonka avasi puheenjohtajamme Tuula Nordström.

Kahvitauon jälkeen kuulimme vauhdikkaan esityksen liikuntaohjaaja Johanna Rotkon vetämänä. Hän muistutti aluksi Espoo kaupungin seniorirannekkeesta, jolla pääsee uimaan, kuntosalille ja saaristoristeilylle kaverin kanssa. Rannekkeen saavat ilmaiseksi kaikki espoolaiset yli 68-vuotiaat seniorit.

Johanna kertoi myös jumppatarjonnasta joissa osaan tulee ilmoittautua erikseen ja osaan voi tulla paikalle ilmoittautumatta. Ilmoittautumisvelvoite osaan tunneista perustuu tilan asettamiin rajoituksiin. Espoon kaupungin liikuntakalenteria pidettiin yleisesti hieman hankalana, jota syystä tulemme antamaan netin käyttäjille siihen käyttökoulutusta kevään aikana.

Espoon kaupungin liikuntaneuvoja Johanna Rotko piti kattavan esityksen ja veti lopuksi vetreyttävän jumpan.

Ja sitten jumpattiin. Harmi että tiedottaja ja Facebook-vastaava innostuivat jumppaamaan niin, ettei hienoa toimintaa saatu kuvattua saati videoitua. Yhden musiikkikappaleen mittainen liikuntatuokio oli lyhyt näyte senioreille suunnatusta toiminnasta.

Tilaisuuden lopuksi kuultiin pikaisesti matkojen ja retkien tilannepäivitykset.

Kiitos osallistumisestasi!