Tietoa meistä

Espoon kansalliset seniorit ry. on perustettu 17.1.2011. Se on kansallisen senioriliiton ja Uudenmaan senioripiirin jäsen (1.12.2016 alkaen). Yhdistys toimii Espoon keskuksen alueella, mutta yhdistyksessämme on jäseniä myös muilta Espoon alueilta ja naapurikunnista. Yhdistys on poliittisesti sitoutumaton.

Yhdistys järjestää monipuolista toimintaa mm. jäsentapaamisia mielenkiintoisine luentoineen, retkiä ja matkoja sekä kotimaassa että ulkomaille sekä useita kerhoja. Toimintamme luo hyvät edellytykset ystävien tapaamiseen ja uusien ystävyyssuhteiden solmimiseen.

Teemme yhteistyötä mm. Espoon kaupungin vanhusneuvoston, Keski-Espoo seuran ja seurakunnan kanssa senioreitten asioiden edistämiseksi. Jo vuosia on tavoitteena ollut saada Espoon keskukseen senioreiden toimintakeskus. Kuitenkin ennen keskuksen valmistumista, olemme panostaneet kokoustilojen saamiseen yhdistyksen käyttöön. Tämä tavoite toteutui syyskauden 2019 alkaessa, kun saamme käyttöömme tiloja Kauppakeskus Espoontorin 3. kerroksesta. Olemme omalta osaltamme tehneet töitä myös huhtikuussa 2019 voimaantulleen HKL:n yleisen senioreitten alennuslipun aikaansaamiseksi.

Yhdistyksemme perustajajäseniä (takarivissä) neuvottelussa Uudenmaan piirin edustajien kanssa 2013. Vasemmalta lukien Ulla-Maija Kuusisto, Pentti Laukkanen, Valto Meriläinen, Eino Lonkila, Annikki Häkkinen, Seppo Tiensuu ja Martti Kuusisto.