Tietoa meistä

Yhdistyksemme perustajajäseniä neuvottelussa Uudenmaan piirin edustajien kanssa 2013. Takarivissä vasemmalta lukien Ulla-Maija Kuusisto, Pentti Laukkanen, Valto Meriläinen, Eino Lonkila, Annikki Häkkinen, Seppo Tiensuu ja Martti Kuusisto. Eturivissä piirin edustajia.

Yhdistyksemme Espoon kansalliset seniorit ry. on perustettu 17.1.2011. Yhdistyksen kevätkokouksessa 3.3.2020 päätettiin yksimielisesti muuttaa yhdistyksemme nimeksi Keski-Espoon seniorit ry. Patentti- ja rekisterihallituksen päätöksen mukaisesti yhdistyksemme uusi nimi on käytössä 3.6.2020 alkaen. Yhdistyksemme on kansallisen senioriliiton ja Uudenmaan senioripiirin jäsen (1.12.2016 alkaen). Yhdistys toimii Espoon keskuksen alueella. Yhdistyksessämme on jäseniä myös muilta Espoon alueilta ja naapurikunnista. Yhdistys on poliittisesti sitoutumaton.

Yhdistys vietti 10-vuotisjuhlaansa koronatilanteesta johtuen vuoden myöhässä 22.3.2022 Espoon Tuomokirkon seurakuntatalolla. Yhdistys julkaisi myös 10- vuotishistoriikin (ks. alla).

Yhdistys järjestää monipuolista toimintaa mm. jäsentapaamisia mielenkiintoisine luentoineen, retkiä ja matkoja sekä kotimaassa että ulkomaille. Yhdistyksessämme toimii useita kerhoja. Toimintamme luo hyvät edellytykset ystävien tapaamiseen ja uusien ystävyyssuhteiden solmimiseen.

Teemme yhteistyötä mm. Espoon kaupungin vanhusneuvoston, Keski-Espoo seuran ja seurakunnan kanssa senioreitten asioiden edistämiseksi. Jo vuosia on tavoitteena ollut saada Espoon keskukseen senioreiden toimintakeskus.