Ohjeita matkoille ja retkille lähtijöille

Retkibussin ajoreitti on (Espoonväylä) Hösmärintie - Sokinsuontie - Kirstintie 6 - Sunantie - tunneli radan alta - Kirkkokatu - Kirkkojärventie (Virastotalon pysäkki, R-kioski). Ilmoitettu lähtöaika on Hösmärintien pysäkki (Saarnilaakson ja Saarniraivion koulujen kohdalla.) Paluumatkalla reitti ja pysäkit ovat samat mutta järjestys määräytyy kulloisenkin matkakohteen mukaan.

Retkille/matkoille voit ilmoittautua jäsentapaamisessa Ulla-Maija Kuusistolle tai puhelimitse 040 773 8043. Teatterimatkoille voit ilmoittautua jäsentapaamisessa Helena Sipolalle tai puhelimitse 040 718 3884.

Retket ja matkat voit maksaa mieluiten Danske Bank -pankin tilille IBAN FI10 8020 1710 2545 22. Käytä maksaessasi viitenumeroa ja noudata eräpäivää!

Liikuntaan ja kuntoutukseen liittyvät retket ja tapahtumat ovat osiossa Liikunta.

Lisätietoja matkaohjelmasta on nähtävillä jäsentapaamisessa kunkin retken omassa kansiossa sekä fläppitaululla.

6.3.2017, päivitetty 7.1.2019 (museokortti)

1.  Tutustu ohjelmaan

-     Jäsentapaamisten yhteydessä saat aina viimeiset ajan tasalla olevat tiedot.

-     Retki- ja matkasuunnitelma pyritään esittämään kesä- ja  joulukauden ylittävinä yhdistyksen kotisivuilla ja toimintakauden esitteessä.

2.  Ilmoittaudu

A.    Jäsentapaamisten yhteydessä

   omalla allekirjoituksella ja puh. numerolla haluamasi matkan tai tapahtuman lähtijäluetteloon.(vältä useita ilmoittautumisia samalle matkalle)

    Ilmoittautumiskansiossa on kunkin tapahtuman tiedot, kuten: pvm, lähtöaika ja - paikka, viimeinen ilmoittautumis – pvm, matkanhinta- ja maksuohjeet, yhdistyksen tilinumero / matkakohtainen viitenumero.

   Max. osanottajamäärä ilmoitetaan yleensä etukäteen mm. erilaisten ennakkoon tehtävien paikka-varausten takia.

B.   Sähköpostilla tai puhelimella tapahtuman  järjestäjälle.

Matkat: Ulla-Maija Kuusisto, Email: um.kuusisto@gmail.com

puhelin:  040 7738043

Teatterimatkat: Helena Sipola, Email: helena.sipola46@gmail.com

puhelin: 040 718 3884

C.    Ilmoittautumisen sitovuus ja maksut

- Ilmoittautuminen on pääsääntöisesti sitova.

- Sairauden perusteella peruuntuneesta matkasta korvataan puolet.

- Maksetun matkan peruuntuessa muusta syystä eräpäivän jälkeen maksua ei palauteta ellei tilalle saada toista yhdistyksen jäsentä.

- Esteen sattuessa tee ilmoitus matkavastaavalle mahdollisimman pian.

- Matkatoimistojen kautta tilattujen matkojen osalta noudatetaan matkustuksen peruuntumisen yleisiä ohjeita.

Huom: Pelkkä matkan maksaminen ilman ennakkoilmoittautumista ei oikeuta osallistumista ko. tapahtumaan. Esimerkiksi pääsyliput, ruokailut jopa bussi tilataan ennakkoilmoitusten perusteella.

3. Vakuutukset

Varmista turvattu matka tarkistamalla, että vakuutuksesi ovat kunnossa. Ainoastaan täten voit varautua matkalla sairastumisesta tai tapaturmasta mahdollisesti johtuviin kuluihin. Matkavakuutuksella saat myös turvan ylimääräisten kulujen varalle, mikäli  matka peruuntuu tai keskeytyy. Kysy lisää vakuutusyhtiöstäsi.

Varmista aina matkan peruutusturva.

·       Jokainen yhdistyksemme matkoille ja tapahtumiin osallistuja on mukana omalla vastuullaan.

·       Tarkista mahdollisen, nykyisen jatkuvan matkavakuutuksesi korvausperusteet ja vakuutuksen voimassaoloaika.

·       Tarvittaessa tee jatkuva matkavakuutus tai erillinen vakuutus ennen varaamasi uutta

matkaa varten. Erityisesti tämä on tärkeää ulkomaan matkoilla.

·       Matkat ulkomaille tehdään aina vastuullisen matkajärjestäjän kanssa.

Yhdistyksen vastuu

·       Yhdistyksellä ja sen toimijoilla ei ole korvausvelvollisuutta tapahtumien järjestäjänä, ryhmän kokoojana tai sen ohjaajana.

·       Bussimatkan yhteydessä pakollinen liikennevakuutus korvaa ajonaikana bussin sisällä tapahtuneet henkilövahingot /liikennevahinko. Korvauksen ulkopuolelle voi jäädä tapauksesta riippuen mm. liikenne-esteen takia jatkoyhteyksistä myöhästyminen ja siihen liittyvät lisäkulut.

·       Sairauden tai muun syyn johdosta voi yhdistyksen jäsen ottaa matkalle läheistensä luvalla / vaatimana avustajakseen myös yhdistykseen kuulumattoman henkilön. Avustajan matkan hinta on alentamaton.

4. Museokortti

Jos yhdistyksen museo- tai muu vastaava käynti on järjestetty kokonaispakettina, sisältäen kuljetuksen, sisäänpääsyn ja opastuksen, ei museokorttia hyvitetä osallistumismaksussa.

Kun pääkaupunkiseudulla järjestetään museo- ym. käyntejä, joihin yhdistys tilaa pelkän opastuksen, peritään osallistumismaksuna opastuksen kulut. Jäsen kustantaa itse sisäänpääsyn maksuvälineellä tai museokortilla.

Muuta muistettavaa

Varmista, että mahdolliset lääkkeesi tulevat mukaan ja ilmoita mahdollinen ruokavaliosi ainakin kotimaan matkoilla.

HYVÄÄ JA TURVALLISTA MATKA

Anna palautetta toiminnan kehittämiseksi