Ikääntyvien jalkaterveys

Keski-Espoon Seniorit ry:n jäsentilaisuudessa 23.1.2024 kuultiin tärkeää asiaa ikääntyvien jalkaterveydestä. Asiantuntijana paikalla oli jalkaterapeutti Paula Síven.

23.1.2024 Jäsentapaamisen aiheena jalkaterapia

Tosi huonosta säästä huolimatta paikalle saapui 90 jäsentä. Se osoitti päivän aiheena olevan jalkaterapian tarpeellisuuden.

Jalkaterapeutti Paula Síven osasi asiansa ja piti kuulijat valppaina. Kysymyksiä riitti todella paljon.

Kuultiin mitkä asiat vaikuttava jalkaterveyteen. Näitä ovat mm. elintavat, liikunta, ravinto, ikääntyminen, sairaudet. Ja mistä asioista on pidettävä huolta. Näitä ovat mm. lihaskunto, liikkuvuus, tasapaino, iho ja kynnet. Perusasioita ovat vesi, rasvaus ja hygienia.

Kahvitauon jälkeen saatiin infoa tulevista matkoista ja kulttuuritapahtumista.

Puheenjohtaja tenttasi jäsenkunnan tietämystä virallisista ja suositelluista liputuspäivistä. Aikaa jäi vielä pienimuotoiseen tietokilpailuunkin.

Jalkaterapeutti Paula Sìven.